Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretimde Bireysel Farklılıklar | EGT3021 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Bülent ALCI |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, eğitim programı geliştirme sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama, öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretimde bireysel farklılıklar nelerdir, öğretimde bireysel farklılıkların önemi, öz düzenlemeye dayalı öğrenme süreçleri, öğrenmede motivasyonel faktörler, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri ve türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Tutum ve Değerler yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. Her öğrenciye insan ve birey olarak değer verir. Her öğrencinin öğrenebileceğini savunur. Bireysel ve kültürel farklılıklara saygılıdır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Alana Özgü Yetkinlik altında yer alan aşağıdaki yeterlilikle ilgilidir: Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev ve ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, öğretimde bireysel farklılıkları içerecek ders planlarının hazırlanması, bireysel farklılıkların gözlemlenebilmesi için yöntemler aranması gibi konularda çalışmalar beklenmektedir. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bireysel farklılıklarla ilgili temel kavramları tanır.
- Öğrenme etkinliklerini bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planlar.
- Farklı öğrenme stratejilerini tanır.
- Zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.
- Zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir? | |
2 | Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi. | |
3 | Öz-düzenleme becerisi. | |
4 | Motivasyonel faktörler. | |
5 | Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri. | |
6 | Öğrenme stilleri. | |
7 | Ara sınav. | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilgiyi alma tercihine göre öğrenme stilleri. | |
10 | Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri. | |
11 | Öğrencilerin yeteneklerine göre öğrenme stilleri. | |
12 | Öğrencilerin tercih ettikleri çalışma koşullarına göre öğrenme stilleri. | |
13 | Grup çalışması. | |
14 | Sunumlar. | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 8 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|