Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Flüt 3 | MTP2041 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | MTP1042 - Flüt 2 |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şebnem Uşen |
Dersi Veren(ler) | Şebnem Uşen |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eserin kişisel yorumun katılabilecek derecede kavranması |
---|---|
Dersin İçeriği | Eser analizi,yorum çalışmaları,yoruma yönelik etüt çalışmaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci sahne performansına başlar.
- Öğrenci flüt çalarken , kendisini dinleme alışkanlığı kazanır.
- Öğrenci destek noktalarından faydalanarak, flütü fiziksel olarak rahat bir şekilde tutabilir.
- Öğrenci günlük teknik alıştırmalarını yapma alışkanlığı edinir.
- Öğrenci kendi seviye ve müfredatına ait teknik problemlerin üstesinden gelebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |
PÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sonorite ve kalın sesler üzerine çalışmalar | NA |
2 | Nefes tekniği üzerine çalışmalar,resonans bölgeleri hakkında bilgi | NA |
3 | Yoruma yönelik etüdün cümle yapısının incelenmesi | NA |
4 | Yoruma yönelik etüdün cümle yapısının incelenmesi | NA |
5 | Yoruma yönelik etüdün cümle yapısının incelenmesi | NA |
6 | Seçilen Telemann Fantezi’nin çalışılması | NA |
7 | Solo Flüt repertuarından bir parçanın seçilip çalışılması | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Teknik çalışma:Kromatik Gamlar,Triller | NA |
10 | Teknik çalışma:Kromatik Gamlar,Triller | NA |
11 | J.S.Bach’ın flüt-piyano sonatının çalışılması | NA |
12 | Ara Sınav 2 / J.S.Bach’ın flüt-piyano sonatının piyano eşlikli çalışılması | NA |
13 | Staccato ve tonu kontrol etme çalışması | NA |
14 | J.S.Bach’ın flüt-piyanosonatının piyano eşlikli yorum çalışması | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|