Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müzik ve Politika | MSS6103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İdil Özcan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 1. Öğrenci, müzik pratiklerinin siyasî ve ekonomik bağlam ile olan ilişkisini kavrayacaktır. 2. Öğrenci, müziğin çeşitli siyasî ajandaları empoze etmede ne şekillerde işlevselleştirilebileceğini öğrenecektir. 3. Öğrenci, farklı dönemlerde gerçekleşen müzik ve himaye ilişkilerini anlayacaktır. 4. Öğrenci, müziğin kimlik ve temsil, mesaj ve mit oluşturma, propaganda ve protesto gibi ilişkilerle nasıl araçsallaştırıldığını örnekleyebilecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Müzik – toplum ilişkisinin ekonomi-politik doktrinler; siyasal dönüşümler ve konjonktürel dalgalanmalara koşut seyrinin temel hatlarıyla incelenmesi. Politik duruş ve müzikal varoluş arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden tanımlanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dönemlere göre müzik pratiklerinin siyasî ve ekonomik bağlam ile olan ilişkisini tartışabilmek.
- Müziğin çeşitli siyasî ajandaları empoze etmede nasıl bir işlevinin olduğunu açıklayabilmek. .
- Farklı dönemlerde farklı şekillerde gerçekleşen müzik ve himaye ilişkisini anlatabilmek.
- Müziğin kimlik ve temsil, mesaj ve mit oluşturma, propaganda ve protesto gibi ilişkilerle araçsallaştırılma biçimleri örnekleyebilmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik ve Himaye İlişkileri | |
2 | Kimlik ve Temsil | |
3 | Alt ve Karşı Kültürler | |
4 | Mesaj ve Mit Oluşturma. Propoganda | |
5 | Müzik ve Endüstri. Endüstriden Bağımsızlık Düşüncesi | |
6 | Müziğin “Grameri” Üzerinden Politizasyon: Belirleyici ve Betimleyici Müzik Yazısı, Emprovizasyon, Açık Formlar | |
7 | Gençlik Hareketleri ve Müzikal “Katalizatörler”i | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Toplumsal Cinsiyet ve Müzik | |
10 | Irk Ayrımcılığına Karşı Hareketler ve Müzik | |
11 | İş ve Müzik / İşçi Müzikleri | |
12 | Âşıklık ve Ozanlık Gelenekleri | |
13 | Konu Tekrarı- 1 | |
14 | Konu Tekrarı- 2 | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|