Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Peyzaj Düzenlemenin Temel İlkeleri | SBP5509 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Peyzaj Planlama Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tülay Erbesler |
Dersi Veren(ler) | Tülay Erbesler |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tasarım süreci ve tasarım yaratıcılığı; konsept tasarımı; skeç tasarımı; tasarım fikirleri yaratabilmek için metaforlar. Bu ders peyzaj çizim becerileri ve temel tasarım teorisine geniş anlamda bir giriş sağlamaktadır. Peyzajı anlama ve sunma yöntemi olarak gözlemlere dayalı çizimler hazırlatılmaktadır. Öğrencileri 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim teknikleri ile donatmaktadır. Tasarım araştırmaları ve iletişimi kolaylaştırır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Gözlemlere dayalı çizimler hakkında bilgiler; mevcut olan peyzaj tespit edebilme amacıyla skeç perspektiflerinin kullanımı; yapılaşmış peyzajın unsurları hakkında bilgi edinme. Tasarımın görselleştirilmesi ve telekominikasyonu; teknik çizimler, ölçekli çizimler, planlar, kesitler, aksonometrik çizimler bilgisayar kullanımı; arazi formları ve eşyükselti eğrileri; eşyükselti eğrilerinin değişiklikleri, gardyanlar ve arazi gözlemleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler planlama sürecine yönelik olarak temel hazırlıkları yapabilme becerisi kazanacaktır
- Öğrenciler mekan strüktürleri ve tasarım ilkelerini tanımlama becerisi kazanacaktır
- Öğrenciler planlama ve tasarımda fonksiyonel alanlarına bağlı öğeleri kullanma becerisi kazanacaktır.
- Öğrenciler planlama ve tasarımda yapısal elemanlara bağlı öğeleri kullanma becerisi kazanacaktır
- Öğrenciler planlama ve tasarımda arazi formuna bağlı öğeleri kullanma becerisi kazanacaktır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | PLANLAMA SÜRECİ Projenin Tanımlanması, Araştırma ve Analiz Teknikleri, Temel Altlıkların Hazırlanması ve Haritaların Ölçeklendirilmesi Alan Envanteri ve Analizi, Arazi Potansiyeli ile Teknikleri Beklentilerin, Gereksinimlerin Analizi, Program Geliştirme | NA |
2 | PLANLAMA SÜRECİ Projenin Tanımlanması, Araştırma ve Analiz Teknikleri, Temel Altlıkların Hazırlanması ve Haritaların Ölçeklendirilmesi Alan Envanteri ve Analizi, Arazi Potansiyeli ile Teknikleri Beklentilerin, Gereksinimlerin Analizi, Program Geliştirme | NA |
3 | TASARIM İdeal Fonksiyon Diyagramı, Alanla İlişkili Fonksiyon Diyagramı, Ana Fikir Planı – Konsept Plan, Form Komposizyonu Çalışmaları, Master Plan, Şematik Tasarım, Mekan Analizi Teknikleri, Mekan Kullanım Kararları, Tasarım Gelişimi, Detay Çizimleri, Uygulama, Mekan Analizi | NA |
4 | ARAZİ FORMU Planlamada Arazi Formunun Önemi, Arazi Formunun Anlatım Teknikleri, Arazi Formunun Tipleri, Arazinin Potansiyele Dayalı Fonksiyonel Kullanımları | NA |
5 | ARAZİ FORMU Planlamada Arazi Formunun Önemi, Arazi Formunun Anlatım Teknikleri, Arazi Formunun Tipleri, Arazinin Potansiyele Dayalı Fonksiyonel Kullanımları | NA |
6 | FONKSİYON ALANLARININ MEKANSAL BOYUTLARI I Alanların Ölçütlerinin Elde Edilişi, Standart Ölçütler | NA |
7 | FONKSİYON ALANLARININ MEKANSAL BOYUTLARI Alanların Ölçütlerinin Elde Edilişi, Standart Ölçütler | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | YAPILAR Yapı Kümeleri ve Mekan Belirleme, Yapı Kümeleri ve Mekan Tipleri, Üstlendiği Fonksiyonlara Bağlı Olarak Yapılar ve Oluşturduğu Mekanlar (Okul Bahçeleri, Kamu Kurum ve Kuruluşları, Kampusler, Hastaneler vb), Tek Bir Yapı ve Birbiriyle İlişkili Binaların Oluşturduğu, Mekanlar | NA |
10 | YAPILAR Yapı Kümeleri ve Mekan Belirleme, Yapı Kümeleri ve Mekan Tipleri, Üstlendiği Fonksiyonlara Bağlı Olarak Yapılar ve Oluşturduğu Mekanlar (Okul Bahçeleri, Kamu Kurum ve Kuruluşları, Kampusler, Hastaneler vb), Tek Bir Yapı ve Birbiriyle İlişkili Binaların Oluşturduğu, Mekanlar | NA |
11 | YER KAPLAMALARI VE TEKSTÜRLER Fonksiyonel ve birleştirici Kullanımlar Mekan Ölçeğinde Algılamanın Amacına Yönelik Cansız Materyalin Kullanım Şekilleri ve Düzenleme İlkeleri Temel Döşeme Materyalleri, Yer Kaplamaları ve Tekstürler Malzeme Tipleri, Fonksiyona Bağlı Malzeme Seçenekleri | NA |
12 | MEKAN STRÜKTÜRLERİ TASARIM İLKELERİ Basamaklar, Rampalar, Duvarlar ve Çitler, Yapay ve Bitkisel Mekan Ayırıcılar, İstinad Duvarları, Duvar ve Çit Materyalleri Oturma Yerleri, Aydınlatma Aygıtları, Gölgeleme Elemanları, Materyaller ve Teknik Detaylar | NA |
13 | MEKAN STRÜKTÜRLERİ TASARIM İLKELERİ Basamaklar, Rampalar, Duvarlar ve Çitler, Yapay ve Bitkisel Mekan Ayırıcılar, İstinad Duvarları, Duvar ve Çit Materyalleri Oturma Yerleri, Aydınlatma Aygıtları, Gölgeleme Elemanları, Materyaller ve Teknik Detaylar | NA |
14 | MEKAN STRÜKTÜRLERİ TASARIM İLKELERİ Basamaklar, Rampalar, Duvarlar ve Çitler, Yapay ve Bitkisel Mekan Ayırıcılar, İstinad Duvarları, Duvar ve Çit Materyalleri Oturma Yerleri, Aydınlatma Aygıtları, Gölgeleme Elemanları, Materyaller ve Teknik Detaylar | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 15 | 15 |
Sunum/Jüri | 16 | 25 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 15 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 16 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 1 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|