Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çoklu Algılama Sistem Verileri ile Obje Çıkarımı | HRT5227 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | ANİME MELİS UZAR DİNLEMEK |
Dersi Veren(ler) | ANİME MELİS UZAR DİNLEMEK |
Asistan(lar)ı | TÜMAY ARDA, ONUR CAN BAYRAK |
Dersin Amacı | LiDAR, sayısal kamera ve GPS/IMU’dan oluşan bütünleşik sistemi ile elde edilen verilerin avantajlarını kullanarak, objeye yönelik kural tabanlı sınıflandırma yöntemi ile bina, yeşil alan, zemin vb., objelerin otomatik çıkarımıhedeflenmiştir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çoklu algılama sistemleri tanım, avantajlar, çalışma prensibi, uygulama alanları,obje çıkarım yöntemleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çoklu algılama sistemini çalışma prensibini öğrenir.
- Obje çıkarımı yöntemlerini öğrenir
- Çoklu algılama sistemi avantajları ile bina, yol,suvb. objelerin çıkarım becerisini kazanır
- Obje çıkarım problemlerini çözme becerisini kazanır.
- Obje çıkarımında doğruluk analizi yapmayı öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çoklu algılama sistemi tanım ve tarihçe | |
2 | Çoklu algılama sistemi çalışma prensibi | |
3 | ÇAS avantajlar ve uygulama alanları | |
4 | Obje tanımı ve örnekler | |
5 | Obje çıkarım yöntemleri | |
6 | Obje çıkarım örnek uygulamalar | |
7 | Obje çıkarım örnek uygulamalar | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ödev çalışması | |
10 | Çoklu algılama ile bina çıkarımı | |
11 | Çoklu algılama ile yeşil alan çıkarımı | |
12 | Sözlü sunum | |
13 | Sözlü sunum | |
14 | Sözlü sunum | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | ||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|