Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye Dayalı Tasarım ve Modelleme | BLM5111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yunus Emre Selçuk |
Dersi Veren(ler) | Yunus Emre Selçuk |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Nesne yönelimli yaklaşım kullanılarak yapılan modelleme, tasarım ve gerçekleme çalışmalarının üzerinde ortak kanıya varılmış ilkelere göre doğru ve iyi yapılması yeteneğinin kazandırılması |
---|---|
Dersin İçeriği | Dörtlü çetenin tasarım kalıpları, kod kusurları (code smells), refactoring |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler nesneye yönelik programlardaki kusurları belirleme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler gerçek dünya problemleri üzerinde nesneye yönelik analiz ve tasarım görevlerini yerine getirebilme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler nesneye yönelik analiz ve tasarım sırasında dörtlü çetenin temel tasarım kalıplarını kullanabilme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler nesneye yönelik programları refactor edebilme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler gerçek dünya problemleri üzerinde nesneye yönelik tasarım görevlerini yerine getirebilme yeteneği kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım kalıplarına giriş, MVC kalıbı | |
2 | Sınıf belirtmeden nesne oluşturabilmeye yönelik kalıplar | |
3 | Nesne gerçeklemesine diğer nesnelerin bağımlılığını azaltmaya yönelik kalıplar | |
4 | Algoritmik bağımlılığı azaltmaya yönelik kalıplar | |
5 | Gevşek ilişkilendirmeye yönelik kalıplar | |
6 | Nesne birleştirmeye yönelik kalıplar | |
7 | Sınıfları rahat değiştirmeye yönelik kalıplar | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 1. ara sınav | |
10 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | |
11 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | |
12 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | |
13 | Ara Sınav 2 | |
14 | Bütünsel bir kod örneği üzerinde yeniden düzenleme eylemlerinin yürütülmesi | |
15 | Proje ödevlerinin sunum eşliğinde sınıfta tartışılması | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 45 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Güncel bir nesneye yönelimli programlama dilinin temel kavramlarının bilinmesi ve UML sınıf şemalarına aşinalık gerekmektedir. |
---|