Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine Giriş ve Mühendislik Etiği | MEM1901 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Figen Kaya |
Dersi Veren(ler) | H.Aygül YEPREM, Işıl Kerti |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mesleğin temel kavramlarının tanıtılması, Metalurji ve Malzeme Mühendisliğini tanıtmak, Bölümü, akademisyenleri ve laboratuarları tanıtmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Giriş ve Temel Kavramlar, Metalurji ve Malzeme Müh. Tanıtımı, Metalurji ve Malzeme Mühendisinin Ülkemiz için Önemi ve Çalışma Alanları, Üretim Metalurjisi ve Malzeme Anabilim Dallarının Tanıtımı, Cevher Hazırlama, Metalurjik Önişlemler, Pirometalurji, Hidrometalurji, Elektrometalurji, Bölümün Tanıtılması, Malzemelerin Tarihsel Gelişimi ve Önemi, Malzemelerin Gruplandırılması, Metalsel Malzemeler, Polimerik Malzemeler ve Kompozitler, Seramik Malzemeler, Malzemelerin Şekillendirilmesi, Malzeme Muayeneleri ve Korunması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kişisel ve Profesyonel Etik kavramlarını bilir, karşılaştığı farklı olaylar karşısında profesyonel etiğe göre nasıl davranması gerektiğini bilir, fikri ve sınai haklar hakkında bilgi sahibi olur.
- Metalurji ve malzeme mühendisliğinin önemi, çalışma alanı, Türkiye’deki ve dünyadaki metalurji ve malzeme sektörü hakkında bilgi sahibi olurlar.
- Metalurji ve Malzeme sektöründe gelecek yıllarda meydana gelecek gelişmeler hakkında bilgi ve fikir sahibi olur.
- Temel etik sorumluluklar ve meslek etiğini öğrenirler
- Teoritik ve kavramsal düşünce yeteneklerini geliştirirler, sorunların verimli bir şekilde iletişimini kurar ve tartışabilirler
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | 5 | 5 | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | 5 | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | 5 | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | 5 |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yıldız Teknik Üniversitesi'nin ve Metalürji Malzeme Mühendisliği Bölümünün tarihçesi. Üniversite'nin organizasyon yapısı, rektör, dekan ve bölüm başkanının görevleri. | İlgili Kaynaklar |
2 | Kampüs ve fakülte binasında derslik ve laboratuvarlarda uyulması gereken kurallar ve güvenlik önlemleri, acil durumlarda yapılacaklar. | İlgili Kaynaklar |
3 | Bölümün yapısı, fiziksel mekanların tanıtılması; Bölüm danışmanlık hizmetinin tanıtılması. Öğrenci dekanlığı hizmetlerinin tanıtılması, kulüp faaliyetleri hakkında bilgi verilmesi. | İlgili Kaynaklar |
4 | Öğrenci disiplin yönetmeliği (ödev verilir), kurum içi, kurumlar arası yatay geçiş yönetmelikleri, çift lisans yönetmeliği, staj yönetmeliği vb öğrenci hakları. | İlgili Kaynaklar |
5 | Mühendislik mesleğinin tarihçesi, mühendislik vakarına uygun davranışlar, mesleki sorumluluk ve etik. Mühendislerin insanlık, millet, toplum ve doğaya karşı sorumlulukları | Aylin Geçer ve Aynur Büyükutku, Mühendislik Etiği, Gazi Kitabevi, Ekim 2018 |
6 | Meslek örgütleri, mesleğin saygınlığının korunması, arttırılması, mesleğin geliştirilmesi, mühendislerin meslek eğitimine katkıları, mesleki dayanışma, diğer disiplinlerle ilişkiler. | İlgili Kaynaklar |
7 | Metalurji ve malzeme mühendisliğinin ilgi ve çalışma alanları. Dünyada ve ülkemizde metalürji sektörünün dünü, bugünü, yarını. Metalurji ve malzeme alanında yakın ve uzak gelecekteki gelişmeler | The Science and Engineering of Materials, D.R.Askeland, P.P.Phule, Thomson, ISBN 978-0-412-39600-7, 2006 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Endüstrinin metalürji ve malzeme mühendislerinden beklentileri (dış paydaş anketlerinin sonuçları paylaşılacaktır), YTÜ metalürji ve malzeme mühendislerinden sanayinin beklentileri. | İlgili Kaynaklar |
10 | YTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümünün öğretim üyesi yapısı, metalurji ve malzeme mühendisliği eğitim planının hedefleri, yapısı, program çıktıları, eğitim planının açıklanması, temel bilim, temel mühendislik, mesleki dersler, mesleki uzmanlık (seçmeli) derslerinin tanıtılması. Ders seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar. Stajlar hakkında bilgiler. | İlgili Kaynaklar |
11 | Mühendisliğin icrasında temel etik kurallar, etiğin türleri, kararların alınmasında fikri ve vicdani özgürlük. Mühendislerin kurum yapısı içinde ast ve üstlerle ilişkileri, emir alma ve emir verme. Liderlikte bilginin önemi. Kanıta dayalı karar verme. | Aylin Geçer ve Aynur Büyükutku, Mühendislik Etiği, Gazi Kitabevi, Ekim 2018 |
12 | İş güvenliği ve iş hukukunun mühendislikte önemi. Kalite, proje, stres, risk, zaman yönetimlerinin önemi. | İlgili Kaynaklar |
13 | Mühendisliğin icrasında günümüz mühendislerinin sahip olması gereken ilave meziyetler: Yazılı ve sözlü iletişim becerisi, yabancı dil bilgisi, bilgisayar ve özel yazılımları kullanabilme becerisi vb. | W.D.Callister,D.G.Rethwish, Materials Science and Engineering; An Introduction, Wiley, ISBN 978-0-471-73696-7, 2007 |
14 | Takım çalışması, ömür boyu öğrenmenin mühendislik icrasında önemi. Dönemin genel değerlendirmesi, öğrencilerin dönem içinde ders sayesindeki kazanımlarının değerlendirmesi. | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|