Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Medical Informatics | BME3170 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Biyomedikal Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Görkem SERBES |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı şu şekilde özetlenebilir: i) bireysel sağlık, sağlık hizmetleri, halk sağlığı ve sağlıkla ilgili araştırmaları ilerletmek için veri, bilgi ve bilginin optimal kullanımı ile ilgili alan olan tıp bilişimini tanıtmak, ii) öğrencilere bilişim becerilerinin ve bilgilerinin tıbbi problemlere uygulanmasını öğretmek, ii) öğrenilen uygulama faaliyetleri, basit veri analizini ve klinik verilerin görselleştirilmesini, bilgi alma yöntemlerini kullanarak klinik soruları yanıtlamayı ve gen varyantları ile hastalığın basit ilişkilendirme analizini yapmayı içerecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sağlık Bilişimi; Sağlık sistemi; Elektronik Sağlık Kaydı; Kişisel Sağlık Kaydı; Bilgi alma; Halk Sağlığında Bilişim Uygulamaları; Biyoinformatik; Veri Bilimi, Analitik ve Görselleştirme; Sağlık Bilişiminde Etik Konular |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilere tıp bilişiminin ele aldığı sorunlar ve zorluklar tanıtılacaktır [2,4].
- Öğrencilere tıp bilişimi araştırma ve uygulamaları tanıtılacaktır.
- Öğrencilere, gelecekteki sağlıkla ilgili kariyerlerinde faydalı olacak tıp bilişimi alanında temel bilgi ve beceriler sağlanacaktır [2,4].
- Halk sağlığı bilgi sistemlerinin planlanması ve geliştirilmesindeki temel adımlar öğrencilere tanıtılacaktır [2,4].
- Öğrenciler, tıp bilişiminde etik ve çeşitlilik konuları hakkında tartışmaya yönlendirilecektir [2,4].
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-9 | - | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Bilişim Alanına Genel Bakış, Tıbbi Bilgi Sistemlerine Giriş | Ders Notları 1 |
2 | Hücre ve genlerden insanlara ve sağlık sistemlerine kadar sağlık bilişiminin veri, bilgi ve bilgi ortamının tanımı | Ders Notları 2 |
3 | Elektronik sağlık kaydının ve türevlerinin ve klinik karar desteği ve klinik verilerin yeniden kullanımı dahil olmak üzere kullanıldığı işlevlerin tanımı ve gösterimi | Ders Notları 3 |
4 | Kişisel sağlık kaydının ve karar yardımcılarının tanımı ve gösterimi ve bunların kişisel sağlık karar verme sürecini bilgilendirmek için kullanıldıkları işlevler | Ders Notları 4 |
5 | Sağlıkla ilgili bilginin keşfi ve yayılmasının tartışılması ve onu geri alma ve değerlendirme becerisinin gösterilmesi | Ders Notları 5 |
6 | Sağlık kuruluşlarında bilgi mimarisi modelleri | Ders Notları 6 |
7 | Biyoinformatiğin genomikte ve moleküler biyolojinin diğer yönlerinde uygulanması | Ders Notları 7 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Halk sağlığına bilişim uygulamalarının tanımı | Ders Notları 8 |
10 | Veri Bilimi, Analitik ve Görselleştirme | Ders Notları 9 |
11 | Analitik ve görselleştirme becerilerinin veri kümelerine uygulanması | Ders Notları 10 |
12 | Sağlıkla ilgili alanlarda veri ve bilgilerin kullanımına yönelik etik zorlukların tartışılması | Ders Notları 11 |
13 | Sağlık bilişiminde çalışmak için kariyer ve eğitim seçeneklerinin tanımı | Ders Notları 12 |
14 | Öğrenci Sunumları | - |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|