Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Batı Felsefesi I | FEL0000* | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Songül Demir Koca |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çağdaş felsefi düşünceyi en ince ayrıntılarına kadar ele alıp içinde bulunduğumuz dönemi detaylı bir şekilde inceleyerek kavramaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çağdaş Felsefe 20. y.yüzyılın ikinci yarısından günümüze kadar olan dönemi içermektedir. Analitik metot en etkili metot olarak kabul edilmektedir. Pragmatizm, dil felsefesi, poststruktulizm, dekonstruktion (yapıbozum) ve postmodernizm önemli felsefi yaklaşımlar olarak kabul edilmektedirler. Bu derste çağdaş felsefenin önemli felsefi akımları ayrıntılı bir şekilde incelenir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel kavramları kullanabilme kabiliyeti.
- Proje ve prezentasyon geliştirme kabiliyeti
- Ulusal ve uluslar arası olayları takip edebilme kabiliyeti
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Felsefeye giriş ve kavramsal tanımlamalar | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Çağdaş Felsefe akımları ve bu akımların tanımlanması | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Kıta Avrupası’ndaki Çağdaş Felsefeciler: Husserl, Heidegger, Jaspers, Cassierer, | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Adorno,Horkheimer (Frankfurt Okulu ve Eleştirel Teori), Benjamin, Arendt, Jones | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Carnap, Russell, Frege, Wittgeinstein | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | Gadamer, Habermas | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Arasınav | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Riceoeur, Deleuze, Baudrillard, Derida, Levinas | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Çağdaş Felsefe ve Anglo-Amerikan Felsefesi | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Quine, James, S.Pierce, Dewey, Goodman, Davidson, Searle, | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Rorty, Putnam, Frankfurt, Nagel, Taylor, | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Rawls, Nussbaum, Butler | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Çağdaş Felsefe ve günümüz | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|