Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İslam Felsefesi Tarihi I | FEL2201 | 3 | 7 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Çağrı Taşgetiren |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencileri İslam felsefesini anlamalarını bilimsel süreç açısından sağlamaktır. Böylece öğrenciler İslam felsefesinin tarihsel çerçevesini daha sağlıklı bir şekilde elde edeceklerdir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Spekülatif İslam düşüncesinin vahyin başlangıcından yabancı etkilerin görülmeye başlandığı döneme kadar yükselişi ve gelişimi. Önde gelen müslüman düşünürlerin, fıkıhçıların, histograf ve siyaset felsefecilerinin incelenmesi.Bu anlamda müslüman düşünürler felsefi bakış açısından tartışılacaktır. Başlıca ele alıncak filozof ve düşünürler şunlardır: Hasan el-Basri, Vasıl b. Ata, Amr b. Ubeyd, Cehm b. Safvan, Nazzam, Ebu'l-Huzeyl el-Allaf, el-Ash'ari, el-Maturidi, el-Kindi, el-Farabi ve Ibn Sina. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler İslam felsefesinin tarihsel çerçevesini tanıyacaktır.
- İslam felsefesinin temel sorunlarını ilk dönem itibariyle anlayabileceklerdir.
- İslam felsefesinin temel sorunlarını irdeleme ve değerlendirme becerilerini elde edeceklerdir.
- Öğrenciler İslam düşüncesini diğer düşünce gelenekleri ile karşılaştırabilmelidir.
- Öğrenciler İslam düşüncesi kapsamında yeni fikirler geliştirme becerilerini kazanacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam Düşüncesinin Temeli: İslam Dünyagörüşünün Doğuşu | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | İlk Düşünürler | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Düşünce Okullarının Doğuşu | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Mu'tezile Okulunun Doğuşu | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Sünni Okulunun Doğuşu: Aş'ari ve Maturidi | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | İslam Bilim Geleneğinin Doğuşu | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Yeni Eflatuncu Peripatetik Okulun (Meşşa'i) Doğuşu: Kindi | Ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Farabi | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | İbn Sina I | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | İbn Sina II | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Tasavvuf Felsefesinin Doğuşu | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Meşşa'i Felsefesinin Yayılması ve Karşı Duruşlar | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Kalam Okulunun Gelişimi ve Diğer Temsilciler: Bakillani ve Şehristani | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 45 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|