Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Düşünme Teorileri | FEL2011 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Songül Demir Koca |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Felsefe öğreniminde önemli bir yetenek olan eleştirel düşünme yöntemini ve bununla ilgili olarak eleştirel tutumu öğrenciye kazandırmak bu dersin temel hedefidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Felsefe tarihinden değişik bakış açılarında geliştirilen eleştirel düşünme teorileri işlenecektir. Buna ek olarak temel eleştirel düşünme psikolojisi üzerine yoğunlaşarak eleştirel ve üretken düşünme yöntemleri dönem boyunca ele alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin düşünme ile ilgili temel bilgileri felsefe tarihindeki önemli düşünme nazariyeleri ile elde etmesi beklenmektedir.
- Öğrencilerin eleştirel düşünce adımlarını kimseye bağımlı olmadan uygulayabilmesi beklenmektedir.
- Öğrencilerin hedef belirleyebilme, faraziyeleri inceleyebilme, delilleri değerlendirebilme ve sonuçları irdeleyebilme yeteneklerini eleştirel tutumla kazanmaları beklenmektedir.
- Öğrencilerin gözlem yoluyla delil sunabilmesi beklenmektedir.
- Öğrencilerin uygulanabilir yöntemlerle veya tekniklerle sonuca ulaşma ve karar verme becerisini kazanması amaçlanmaktadır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eleştirel Düşünceye Giriş | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Platon'un Düşünme Nazariyesi | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Gazali'de Şüphe Yöntemi ve Eleştirel Düşünme | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | İbn Haldun'un İnsan Anlayışı ve Medeniyet Bağlamında Düşünme | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Kant'ın Eleştirel Felsefesinde Düşünme | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | John Dewey ve Eleştirel Düşünme Kuramı | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Eleştirel Düşünmenin Özellikleri ve Tanımları | Ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eleştirel Düşünce Becerileri | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Eleştirel Düşünce Psikolojisi: Nazariye ve Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Eleştirel Düşünce Psikolojisinde Uygulamalar I | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Eleştirel Düşünce Psikolojisinde Uygulamalar II | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Eleştirel Düşünce Öğrenimi I | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Eleştirel Düşünce Öğrenimi II | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 27 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|