Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Batı Felsefesi I | FEL2181 | 3 | 7 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Songül Demir Koca |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ilk ve son dönem skolastik felsefi düşünceyi hem doğu hem de batı açısından ele alarak ayrıntılı bir şekilde analiz etmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ortaçağ Avrupa'da „Medium aveum“ olarak adlandırılmaktadır. Bu dönemde felsefi düşüncede dogmatik Hıristiyan öğretisi ve bu öğretinin dili olan Latince etkin rol oynamıştır. Avrupa için karanlık bir dönem olarak ele alınan Ortaçağ'a paralel olarak Doğu'da da aydınlık olarak adlandırılabilecek bir dönem yaşanmıştır. Müslüman düşünürler bu dönemde tıp, matematik ve mantık alanında çok önemli düşünceler üretmişlerdir. Bu derste Ortaçağ bati ve doğu geleneği içinde ayrı ayrı detaylı bir şekilde incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler temel kavramları kullanabilme kabiliyeti kazanacaklardır.
- Öğrenciler farklı konular hakkında araştırma yapabilme kabiliyeti kazanacaklardır.
- Öğrenciler faydalı ve etkili çalışma yapabilme kabiliyeti kazanacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortaçağ felsefesinin ne olduğuna ilişkin tanımlama | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Ortaçağ felsefesi ve teolojik sistematiği | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | İlk dönem Ortaçağ felsefesi | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Augustinus, Boethius, Areopagita | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Hıristiyan Skolastik düşüncesinde İslam düşüncesinin etkisi | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | Farabi, İbn Rüşd, İbn Sina | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Ara sınav | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Son dönem Ortaçağ Felsefesi | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Duns Scotus, Wilhem von Ockham | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Meister Eckhart ve Mistizm | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Ortaçağ düşüncesindeki çözülme | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Ortaçağ düşüncesinin çözülmesi ve Aydınlanma Felsefesi’ne etkileri | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Ortaçağ düşüncesinin Descartes’in felsefesine etkisi | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 23 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|