Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Aydınlanma Felsefesi | FEL4102 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Songül Demir Koca |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı | Çağrı Taşgetiren |
Dersin Amacı | Ada empirizmine giriş. Locke’un bilgi teorisi, varlık anlayışı. Berkeley’in immateryalizmi. Hume’un bilgi ve varlık görüşü. Fransız Aydınlanması; Montesquieu, Voltaire, Diderot, Condillac, Condercet, D’Alembert, Rousseau. Alman Aydınlanması ve Kant. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ada empirizmine giriş. Locke’un bilgi teorisi, varlık anlayışı. Berkeley’in immateryalizmi. Hume’un bilgi ve varlık görüşü. Fransız Aydınlanması; Montesquieu, Voltaire, Diderot, Condillac, Condercet, D’Alembert, Rousseau. Alman Aydınlanması ve Kant. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler eleştirel ve analitik düşünme için gerekli altyapıyı edineceklerdir.
- Öğenciler aydınlanma felsefesinin temel sorunlarını kavrayacaklardır.
- Öğrenciler bu sorunlar hakkındaki farklı fikirleri karşılaştırma ve değerlendirme becerisi kazanacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ada empirizmine giriş. | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Locke’un bilgi teorisi, varlık anlayışı. | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Berkeley’in immateryalizmi. | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Hume’un bilgi ve varlık görüşü. | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | I.Vize | |
6 | Fransız Aydınlanması'na genel bakış | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Montesquieu, Voltaire | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Condercet, D’Alembert | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | II.Vize | |
11 | Rousseau | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Alman Aydınlanması | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Alman Aydınlanması | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Kant | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|