Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İnsan Felsefesi | FEL4031 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Çağrı Taşgetiren |
Dersin Amacı | İnsan felsefesinin felsefe tarihindeki yeri. “İnsan nedir?” sorusunun anlamı. Kant ve Scheler’de insan sorgulaması. Arnold Gehlen’in insan görüşü. E. Cassirer ve kültür teorisi. Nietzsche’de insan problemi. A. Camus’nün insan problemini ele alış tarzı. |
---|---|
Dersin İçeriği | İnsan felsefesinin felsefe tarihindeki yeri. “İnsan nedir?” sorusunun anlamı. Kant ve Scheler’de insan sorgulaması. Arnold Gehlen’in insan görüşü. E. Cassirer ve kültür teorisi. Nietzsche’de insan problemi. A. Camus’nün insan problemini ele alış tarzı. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler eleştirel ve analitik düşünme için gerekli altyapıyı edineceklerdir.
- Öğrenciler insan felsefesinin temel sorunlarını kavrayacaklardır.
- Öğrenciler bu sorunlar hakkındaki farklı fikirleri karşılaştırma ve değerlendirme becerisi kazanacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan felsefesinin felsefe tarihindeki yeri | Ders kitabında ilgili bölüm |
2 | İnsan felsefesinin felsefe tarihindeki yeri | Ders kitabında ilgili bölüm |
3 | “İnsan nedir?” sorusunun anlamı | Ders kitabında ilgili bölüm |
4 | “İnsan nedir?” sorusunun anlamı | Ders kitabında ilgili bölüm |
5 | Kant ve Scheler’de insan sorgulaması | Ders kitabında ilgili bölüm |
6 | Kant ve Scheler’de insan sorgulaması | Ders kitabında ilgili bölüm |
7 | I.Vize | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Arnold Gehlen’in insan görüşü. | Ders kitabında ilgili bölüm |
10 | E. Cassirer ve kültür teorisi | Ders kitabında ilgili bölüm |
11 | E. Cassirer ve kültür teorisi | Ders kitabında ilgili bölüm |
12 | II.Vize | |
13 | Nietzsche’de insan problemi | Ders kitabında ilgili bölüm |
14 | Nietzsche’de insan problemi | Ders kitabında ilgili bölüm |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|