Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Modern Felsefe | 0213251* | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Kartezyen felsefe ile başlayıp Batı bilimsel devrimi ile gelişerek devam eden ve Newton'da son bulan modern felsefesini tarihsel gelişimini aktarmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders Batı modern felsefesinin doğuşunu hazırlayan şartlar ve Hobbes, Bruno ve Kuzalı Nicholas gibi filozofları inceleyerek başlayacaktır. Sonra Batı medeniyetinde Descartes, Spinoza ve Leibniz gibi rasyonalizmin önemli filozoflarını; ayrıca Locke, Berkeley ve Hume gibi tecrübeciliğin önemli temsilcilerini inceleyerek devam edecek; nihayet ders, Galileo, Copernicus, Kepler ve Newton gibi bilimsel devrimin kahramanları denilen düşünür ve bilim adamlarına yer verecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci skolastisizm ile çağdaşçılığın özelliklerini kavrayabilecek ve bu akımları ayrıdedebilecektir.
- Öğrenci çağdaş bilimi değerlendirebilecek ve önkabullenmelerini bulup irdeleyebilecektir.
- Çağdaş dönemin temel felsefe akımlarını ayırt edebilme becerilerini kazanacaktır.
- Önemli filozofların temel felsefi teorilerini kavramak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Skolastisizmden Çağdaşçılığa Geçiş: Hazırlayıcı Şartlar ve Özellikleri | |
2 | Çağdaşçılığın Öncüleri: Hobbes, Bruno ve Kuzalı Nicholas | |
3 | Descartes ve Çağdaş Felsefenin Doğuşu | |
4 | Akılcılık (Rasyonalizm) ve Çağdaşçı Baskısı: Spinoza | |
5 | Leibniz | |
6 | Malebranch ve Fransız Çağdaşçılığı | |
7 | Dönem Arası Sınav-Vize | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Çağdaş Bilimin Baskısı: Galile | |
10 | Berkeley ve Tecrübeciliği | |
11 | Hume ve Bilimsel Şüphecilik | |
12 | Bilimsel Devrimin Gerçekleşmesi: Kopernik ve Kepler | |
13 | Bilimsel Devrimin Sonuçlanması: Newton | |
14 | Çağdaş Bilimin Sonuçları: Aydınlanma | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 3 | 16 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 15 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|