Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretimi 1 | SBO3431 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Şeker |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Şeker, Şahin Oruç |
Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
Dersin Amacı | Sosyal bilgiler dersi öğrencilerine öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini tanıtmak ve zaman içinde kendi öğretmenlik stillerini geliştirmelerine yardımcı olmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar ve internetten yararlanma, grafik ve tablo okuma becerilerinin geliştirilmesi, görsel materyal ve doküman kullanımı, sözlü tarih çalışmaları, belirli gün ve haftalardan yararlanma, güncel olayların kullanımı ve katkıları, çevre incelemelerinin planlanması, müze eğitimi, soru sorma ve teknikleri, çağdaş değerlendirme uygulamaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin alan eğitimi sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki Sosyal Bilgiler Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir. 1- Öğrencilerin, insan, yer ve tarih etkileşimini algılamalarını sağlayabilme a) Öğrencilerin yakın çevresindeki tarihi olaylardan başlayarak uzak çevresindeki tarihi olayları kavrayabilmesini b) Öğrencilerin zamanı ve mekanı algılama becerisi kazanmalarını, c) İnsan, çevre ve tarih etkileşimini fark etmelerine yönelik çeşitli etkinlikler yapmalarını, d) Örnek tarihi olaylardan yola çıkarak günümüz dünyasındaki olayları daha iyi algılayabilmesini, e) Öğrencilerin tarihi olaylardan yola çıkarak günümüzdeki sorunların çözümü için kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak çözüm önerileri üretmelerini ve geleceğe yönelik fikirler ortaya koymalarını sağlar. 2- Sosyal Bilgiler Öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan aşağıdaki yeterliklerle doğrudan ilişkilidir. a) Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. b) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler arasında yer alan aşağıdaki yeterliklerle doğrudan ilişkilidir: a) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. b) Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanında aşağıdaki alana özgü etkinlikler arasında: a) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. b) Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması gibi yöntem ve teknikler uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev vb. alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarından yararlanılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sosyal bilgiler öğretim programının vizyonunu ve programı etkileyen eğitim felsefelerini bilir. 2. Programın öğrenme alanları altında yer alan kazanımların doğasını kavrar 3. Bu kazanımlara yönelik öğretim faaliyetleri hazırlar ve uygular
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | |
PÇ-1 | - |
PÇ-2 | - |
PÇ-3 | - |
PÇ-4 | - |
PÇ-5 | - |
PÇ-6 | - |
PÇ-7 | - |
PÇ-8 | - |
PÇ-9 | - |
PÇ-10 | - |
PÇ-11 | - |
PÇ-12 | - |
PÇ-13 | - |
PÇ-14 | - |
PÇ-15 | - |
PÇ-16 | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmişten Günümüze Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tanımlar Ve Mantıksal Yapı | İlgili Kaynak |
2 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Disiplinler Arası Yaklaşım, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar -Küreselleşme Ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Üzerine -Çokkültürlülük ve Sosyal Bilgiler -Çokkültürlülük ve Kültürlerarası kavramlarından kültürlerarası eğitime. | İlgili Kaynak |
3 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar -Değerler Eğitimi -Vatandaşlık Ve Sosyal Bilgiler | İlgili Kaynak |
4 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar --Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi Ve Sosyo-Kültürel Eğitim -İnsan Hakları Eğitimi, -Topluma Hizmet Yoluyla Öğrenme | İlgili Kaynak |
5 | Sosyal Bilgilerde Düşünme Gelişimi Ve Öğrenme -Sosyal Bilgiler Eğitiminde Problem Çözme -Sosyal Bilgiler Eğitiminde Eleştirel Düşünme -Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yansıtıcı Düşünme | İlgili Kaynak |
6 | Sosyal Bilgilerde Düşünme Gelişimi Ve Öğrenme -Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yansıtıcı Düşünme --Empatik Düşünme Becerisi | İlgili Kaynak |
7 | Sosyal Bilgilerde Düşünme Gelişimi Ve Öğrenme -Coğrafi Düşünme Ve Gelişimi -Sosyal Bilgiler Dersleri İçin Bir Medya Okuryazarlığı Konusu: Medyadaki Bilginin Güvenilirliği | İlgili Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sosyal Bilgilerde Düşünme Gelişimi Ve Öğrenme -Sosyal Bilgiler Eğitiminde Problem Çözme -Sosyal Bilgiler Eğitiminde Eleştirel Düşünme -Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yansıtıcı Düşünme | İlgili Kaynak |
10 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Materyal Tasarımı, Teknoloji Ve Çevre -Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı -Sosyal Bilgiler Öğretimi Ve Ders Kitapları -Sosyal Bilgilerde Müze Ve Tarihi Mekânlar İle Eğitim -Sosyal Bilgiler Derslerinde Film Ve Analizleri İle Uygulanabilecek Öğretim Faaliyetleri | İlgili Kaynak |
11 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Materyal Tasarımı, Teknoloji Ve Çevre -Sosyal Bilgilerde Drama --Sosyal Bilgilerde Teknoloji Kullanımı, Teknoloji Destekli Sosyal Bilgiler Öğretimi | İlgili Kaynak |
12 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Materyal Tasarımı, Teknoloji Ve Çevre -Dijital Topluluk Haritaları İle Coğrafi Araştırma -Sosyal Bilgiler Öğretiminde Teknolojinin Bir Yansıması: Paylaşım Siteleri | İlgili Kaynak |
13 | Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Öğretim Strateji, Yöntem Ve Teknikler Sosyal Bilgilerde Ölçme ve Değerlendirme | İlgili Kaynak |
14 | Final | SINAV |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|