Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretim Programları | SBO2422 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şahin Oruç |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Şeker, Şahin Oruç, Genç Osman İlhan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, değişimin getireceği bireysel ve toplumsal belirsizliklerle baş edebilmeleri için bazı değerlerle donatılmaları bir zorunluluktur. Bu nedenle beceriler yanında değerler de öğretim programlarında yer almaktadır. Böylece Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda öğrencilere bilgilerin doğrudan aktarılması yerine, bilgi ile birlikte beceri ve değerlerin kazandırılması hedeflenmiştir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sosyal Bilgiler Öğretim Programı; amaç, kapsam, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlendirme olmak üzere dört temel öge üzerine inşa edilmiştir. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan genel amaçlara, öğrenme alanları çerçevesinde ele alınan kazanımlarla ulaşılması benimsenmiştir. Bu bağlamda, kapsam iki boyutta organize edilmiştir; içerik boyutu ve bilişsel boyut. Kapsamın temelini oluşturan içerik, üç ana alandan oluşmuştur. Bunlar bilgi, beceri ve değerdir. Bu üç alan açısından kazanımlar toplamda yedi öğrenme alanı çerçevesinde organize edilmiştir. Öğrenme alanlarında yer alan kazanımlar bilgi, beceri ve değerleri yansıtacak şekilde düzenlenmiş; değer ifadesinin tutumu da yansıttığı kabul edilmiştir. Bu değerlendirmeler kapsamında programlar karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Yabancı ülkelerin (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin) hayat ve sosyal bilgiler programlarını inceleme. İlköğretimde Hayat ve Sosyal bilgiler öğretiminin amacı, program içeriği, kullanılan yöntem ve teknikler, Ders araç - gereçleri. Taslak bir program hazırlayıp uygulama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Program geliştirmenin temel prensipleri konusunda temel bilgileri öğrenir.
- Sosyal bilgiler programlarının tarihsel sürecini tanımlar.
- Sosyal bilgiler eğitiminin diğer ülkelerde ki sürecini kavrar.
- Sosyal bilgiler programlarını karşılaştırır.
- Sosyal bilimler ve sosyal bilgiler arasındaki farkları açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yabancı ülkelerin (ABD) hayat ve sosyal bilgiler programlarını inceleme. | İlgili kaynak |
2 | Yabancı ülkelerin (İngiltere, ) hayat ve sosyal bilgiler programlarını inceleme. | İlgili kaynak |
3 | Yabancı ülkelerin ( Fransa) hayat ve sosyal bilgiler programlarını inceleme. | İlgili kaynak |
4 | Yabancı ülkelerin (Almanya) hayat ve sosyal bilgiler programlarını inceleme. | İlgili kaynak |
5 | Yabancı ülkelerin ( Japonya) hayat ve sosyal bilgiler programlarını inceleme. | İlgili kaynak |
6 | Yabancı ülkelerin ( Çin) hayat ve sosyal bilgiler programlarını inceleme. | İlgili kaynak |
7 | İlköğretimde Hayat bilgisi öğretiminin amacı, | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminin amacı | İlgili kaynak |
10 | Program içeriği | İlgili kaynak |
11 | Kullanılan yöntem ve teknikler, | İlgili kaynak |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Taslak bir program hazırlayıp uygulama. | İlgili kaynak |
14 | Genel Sınava Hazırlık | İlgili kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|