Dersin Amacı | Matematiğin temellerini, yöntemlerini ve matematiğin doğasına ilişkin felsefeyi öğrenmek ve matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisini değerlendirmek |
Dersin İçeriği | Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi; sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları; matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler, matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları; düzlükte ve boyut kavramı, matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism), yarı-deneyselciler ve Lakatos; matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi; matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Matematik Tarihi ve Felsefesi (Pegem Akademi Yayıncılık)
- Matematik Felsefesi (Stephen F. Barker /İmge Kitapevi)
- Matematik Felsefesi (Bekir Gür)
- Matematik Üzerine Diyaloglar (Alfred Renyi/Dost Yayınevi)
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, MEB Tutum ve Değerler Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
Milli Manevi ve evrensel değerler altındaki
Bireysel ve kültürel farklılıklara saygılı olma
Öğrencilerin milli ve manevi değerlere saygılı, evrensel değerlere açık bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunur.
Ayrıca aşağıdaki MEB Alan Bilgisi Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
Alanın öğretim proğramını öğeleri ile açıklar
Alanın öğretim proğramını diğer öğretim proğramları ile ilişkilendirir.
Alanın öğretiminde kullanılabilecek farklı strateji yöntem ve teknikleri karşılaştırır.
Bunun yanında
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı beceriler alanının bilişsel ve uygulamaları basamaklarındaki
Ulusal ve uluslar arası kültürleri tanır
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
• Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, işbirlikli öğrenme, soru cevap, münazara ve grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki uygulamalarda matematik felsefelerinin dönemler içerisinde matematik eğitimine yansımaları tartışmalı ve grup çalışması olarak yapılır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir seçtiği bir konunun matematik felsefesi ve matematik eğitimi bağlamında araştırması yapılır.
|