Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çevre Koruma | SER1602 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Teknolojisi Ön Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı Seçmeli @ Seramik, Cam ve Çinicilik Ön Lisans Programı Seçmeli @ Harita ve Kadastro Ön Lisans Programı Seçmeli @ Makine Ön Lisans Programı Seçmeli @ İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi Ön Lisans Programı Seçmeli @ Elektronik Teknolojisi Ön Lisans Programı Seçmeli @ Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi Ön Lisans Programı Seçmeli @ Basım ve Yayın Teknolojileri Programı Ön Lisans Programı Seçmeli @ Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Programı Seçmeli @ Emlak ve Emlak Yönetimi Ön Lisans Programı Seçmeli @ İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı Seçmeli @ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Programı Seçmeli @ Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Seramik, Cam ve Çinicilik |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Esma Ahlatcıoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı,çevreye karşı duyarlılığı arttırarak çevre kirliliğini önlemenin önemini anlatmaktır. Büyük ölçekli tedbirler için ülkelerin nasıl etkin ve verimli bir biçimde yardımlaşabileceği tartışılarak, etkin bir çevre koruma için kullanılacak yöntem ve metodolojiler derste açıklanacaktır. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra, çevreye karşı daha duyarlı ve bilinçli olması için temel bir kavrayış ve bilgi birikimine sahip olmaları beklenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Hava, su, toprak kirliliği, geri dönüşüm, çevreye karşı duyarlılık, çevre koruma ilgili büyük resmi anlayarak önemini ve kritik konuları öğreneceklerdir. - çevre korumadaki temel araçları, teknikleri ve ülkelerin prensiplerini öğrenecektir. / |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Doğanın ve çevrenin korunmasının insan için öneminin öğretilmesi
- Türkiye’nin diğer ülkelerle doğayı korumak için işbirliğini öğrenirler
- Hava kirliliğini ve toprak, su kirliliğini önlemenin önemini kavrayabilirler
- çevre ile ilgili temel araştırmaları yürütebilir ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlayabilirler
- testler yapabilirler ve elde edilen sonuçları analiz edebilir ve yorumlayabilirler
- teknolojinin insani, etik ve ekolojik boyutlarını dikkate alabilirler
- karar verme yeteneklerine sahiptirler
- tüm ortamlarda hem yazılı hem de sözlü olarak İngilizce iletişim kurabilirler
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım, Çevre ne demektir? Çevre sorunlarından olumlu ve olumsuz olarak etkilenenler kimlerdir? | |
2 | Çevre Yönetiminin Fizikokimyasal Süreçleri | |
3 | Hava, toprak ve Su Kirlenmesinin Denetlenmesi ve Atık Proseslerinin Fiziksel ve Kimyasal Prensiplerinin Analizi | |
4 | Proses Dinamiği / Sedimantasyon, Koagülasyon, Fiftrasyon, Adsorbsiyon, Oksidasyon; Pestisitler | |
5 | Hava Kirlenmesi / Radyoaktif Kirleticiler | |
6 | Su Kirlenmesi; Katı Atıkların Atılması | |
7 | Çevresel Etki Değerlendirmesi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Katı Atık Yönetimi / Arıtma Tesislerinin İşletilmesi | |
10 | Çevre Yönetimi / Çevre Mikrobiyolojisi | |
11 | Su Kalitesinin Yönetimi | |
12 | Ara sınav | |
13 | Hava Kirliliği Kontrolü | |
14 | Türkiye'nin Çevre Sorunları, dünyada çevre kirliliği ile ilgili alınan tedbir ve önlemler | |
15 | Araştırma, yapılabilecekler üzerine fikir alışverişi | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 7 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|